Patrimonium Day 2019

Oops! U bent te laat voor de editie 2018.
Op 14 mei 2019 organiseren we de volgende editie, ontdek het programma en schrijf u in.

Voor de publieke sector

Hoe kunt u uw culturele erfgoed optimaal en volgens de regels beheren? Restauratie van monumenten, projectontwerp, aankoop en beheer van kunstwerken, ontwikkeling van artistieke projecten, digitalisatie, ... Advocaten en openbare aankopers, managers en managers van werken, verantwoordelijk voor culturele en artistieke projecten, (nieuw) verkozenen, ... Iedereen die op enige wijze betrokken is bij het beheer van openbaar cultureel erfgoed zal zijn kennis kunnen verrijken op de Patrimonium Day.

Voor de privésector

Architecten, ambachtslui, kunstenaars, ondernemers, ... u bent betrokken bij de restauratie, creatie, promotie of beheer van openbaar cultureel erfgoed ? Neem deel aan onze eerste Patrimonium Day en ontdek het laatste nieuws inzake de wetgeving op dit gebied. Advocaten, juristen : u begeleidt klanten uit de publieke sector : verbreed uw kennis, deel uw ervaringen en best practices.

Programma

Anoek Leunis

Ziekenhuisapotheker – Aankoper medicatie en medische materialen, Emmaüs

Marylise Van Goethem

Coördinator samenaankoop en overheidsopdrachten, Emmaüs

Wouter Van Loon

Wouter Van Loon is advocaat bij het kantoor Claeys & Engels. Hij geeft cliënten advies in onderwerpen met betrekking tot HR en gegevensbescherming. Hij pleit ook regelmatig voor de Belgische rechtbanken en hoven. Hij staat cliënten dagelijks bij in het kader van hun GDPR-compliance projecten. Hij voert audits uit en helpt zowel private ondernemingen als …

Wouter Van Loon Read More »

Danny Havenith

Danny Havenith was born in 1970 in Eupen, Belgium. He graduated as Master of Business Administration in 1992 from the HEC-Hautes Etudes Commerciales in Liège/Belgium. He obtained his diplomas in Controlling (1999 Controller Academy Munich) and Master in Management and Health Policy (2010 KUL Leuven). Working in Company Management for 25 years, he started in …

Danny Havenith Read More »

Filip Meyers

Philip Meyers is de oprichter van HighFive. Hij is een Aankoopspecialist met een uitgebreide ervaring in veel verschillende industrieën. Philip begon zijn Aankoopcarrière als Aankoopmanager bij het toenmalige Stork Pompen (Machine bouw) en was vervolgens Belgisch Aankoop Manager bij Unisys (ICT integrator). Daarna werd hij consultant en interim manager. Gedurende die tijd had hij meerdere …

Filip Meyers Read More »

Frank Judo

Frank Judo maakt deel uit van de Regulatory Practice Group. Hij begeleidt ondernemingen en particulieren in hun juridische verhouding met de overheid binnen het ruime kader van het grondwettelijk recht en het bestuursrecht, met name in het domein van economisch administratief recht en publiek recht. Zijn praktijk omvat zowel advieswerk als procedure, met name voor …

Frank Judo Read More »

Margot Vandebeek

Margot legt zich toe op het ondernemingsstrafrecht en strafrechtelijke procedures en wordt hierbij geconfronteerd met economisch en financieel strafrecht in de meest ruime zin van het woord. Zij trad in 2014 toe tot de balie van Brussel, en is sinds 2015 advocate bij Eubelius. Margot behaalde in 2013 het diploma van master in de rechten …

Margot Vandebeek Read More »

Aube Wirtgen

Aube is gespecialiseerd in het administratief en het grondwettelijk recht. Zij concentreert zich onder andere op grondwettelijk recht, rechtsbescherming tegen het overheidsoptreden, openbaar ambt en tuchtrecht, recht van de lokale besturen, overheidsaansprakelijkheid en publieke ondernemingen. Zij verleent bijstand in administratieve geschillen voor zowel de gewone rechtscolleges als het Grondwettelijk Hof, de Raad van State en …

Aube Wirtgen Read More »

Tine Vandepaer

Tine studeerde architectuur aan de UHasselt, waarna ze twee jaar werkte bij het bureau Stekke + Fraas. Daarna ging ze aan de slag bij Leefmilieu Brussel en in de loop van 2016 kwam ze naar het team bouwmeester voor de opvolging van projecten.

Marie-Louise Reedijk

Gepassioneerd door cultuur en recht. Marie-Louise heeft ervaring als advocate, met een bijzondere aandacht voor Intellectual Property (liever Intellectuele Eigendom).

Openbaar Cultureel Erfgoed

09:00 - 10:00

Nieuwe toewijzingsverplichtingen: hoe wint zowel de publieke sector als de artistieke wereld?

De wet van 17 juni 2016 en de verplichting om te werken met percelen voor overheidsopdrachten waarvan de waarde de Europese drempel overschrijdt, biedt interessante perspectieven voor de overheid en voor kunstenaars, bouwfirma's,... Ambachters hoeven niet langer als onderaannemers van algemene aannemers te werken om hun ambacht in te zetten op grote projecten. Met een duidelijk lastenboek kan de aanbestedende dienst een juistere en meer complete offerte, alsook een hoger kwaliteitsniveau verwachten.

10:00 - 11:00
11:00 - 11:30
11:30 - 12:30
12:30 - 13:30
13:30 - 14:30
14:30 - 15:30
15:30 - 16:00
16:00 - 17:00

Le Patrimoine Culturel Public

09:00 - 10:00

Nouvelles obligations d’allotissement : comment parvenir à un win-win pour le secteur public et le monde artistique ?

La Loi du 17 juin 2016 et son obligation d'allotissement pour les marchés dont la valeur est supérieure au seuil européen ouvre des perspectives intéressantes pour les pouvoirs publics ainsi que pour les artisans en bâtiments. Ébénistes, forgerons, céramistes, orfèvres ne devront désormais plus travailler en tant que sous-traitants d'entrepreneurs généraux pour exercer leur art dans le cadre de chantiers d'envergure. Moyennant un bon cahier spécial des charges, le pouvoir adjudicateur peut s'attendre à une meilleure communication et à un niveau de qualité amélioré.

Orateurs : Paul Mordan et consultant EBP

10:00 - 11:00
11:00 - 11:30
11:30 - 12:30
12:30 - 13:30
13:30 - 14:30
14:30 - 15:30
15:30 - 16:00
16:00 - 17:00

Behoud van ons patrimonium

We houden een pleidooi voor meer kunst in onze genormeerde en gereguleerde wereld. Maar hoe overheidsopdrachten linken aan behoud van ons patrimonium en het verwerven van kunstwerken of artistieke prestaties ? We debatteren tot we de oplossing vinden !

Eigendomsrecht van de kunstenaar

Wat zijn de grenzen van het intellectuele eigendomsrecht van de kunstenaar of architect en wat zijn de rechten en plichten van de verwervende overheidsinstantie? U komt het hier te weten. Alweer een open dialoog met concrete praktijkvoorbeelden en de nodige juridische achtergrond.

Knowledge Sharing Lunch

Onze experts staan klaar om al uw vragen te beantwoorden. Een interactieve sessie waar eenieder vragen kan stellen, maar ook kan antwoorden op vragen van collega’s. Uw ervaringen delen of eindelijk dé oplossing vinden, het kan allemaal tijdens deze unieke open lunch sessie.

Uw advies is belangrijk voor ons

Logo EBP La Chronique Bouwkroniek Infopro digital.fw

Patrimonium & Public Sector wordt georganiseerd door EBP, een bedrijf van de groep Infopro Digital.

Wenst u partner te worden tijdens dit en/of een ander evenement? Wenst u uw eigen expertise te delen als spreker? Aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.

Tarieven

Tarief Publieke sector

450 €

  • Deelname aan de seminaries
  • Lunch & drinks
  • Ondersteuning tijdens de opleiding

Tarief Private Sector

650 €

  • Deelname aan de seminaries
  • Lunch & drinks
  • Ondersteuning tijdens de opleiding
  • Networking

Multi Bird

  • 15% bij 2 inschrijvingen
  • 30% vanaf 3 inschrijvingen

Inschrijving

Om u in te schrijven, vul de bestelbon hieronder in of neem contact op via email seminars@ebp.be of per telefoon 02 894 56 05

FAQ

Dit jaar wordt het congres georganiseerd op 2019.

Patrimonium Day zal plaatsvinden in Brussel. De exacte locatie wordt u zo snel mogelijk meegedeeld.

Iedereen die met overheidsopdrachten geconfronteerd wordt is welkom op dit congres. 

Meer specifiek spreken wij volgende groepen aan: 

  • bedrijven
  • administraties
  • aankopers
  • juristen
  • notarissen
  • externe adviseurs
  • advocaten
  • algemeen directeurs en financieel directeurs
  • HR-managers en stadssecretarissen

De groep EBP

 

Internationaal

 

Algemene informatie

 
EBP • Burgemeester Etienne Demunterlaan 3 bus 6, 1090 Brussel • Tel.: +32 (0)2 894 56 05 • Fax: +32 (0)2 706 23 89 • seminars@ebp.be • www.ebp.be
Scroll to Top